5 Mart 2013 Salı

ÇARESİZLİK..UMUT VE SABIR...YAVRUMA KAVUŞTUM!!



Bebeğimi 12. Denemede Buldum!

Gülden-Yaşar Polat - Mart 2006

38 yaşındayım. 17 yıllık evliyiz. 15 yıl çocuk sahibi olabilmek için doktor doktor dolaştık. Tam 11 kez tüp bebek denemesi geçirdim. Belçika'da yaşıyoruz. Avrupa'da yaşadığımız ve bu konunun merkezi diye düşündüğümüz için umudu hep orada aradık... Sonunda çevremizin tavsiyesine, ailelerinin de çağrısına uyarak "bir de kendi vatanımızda deneyelim" deyip Türkiye'ye geldik. Alman Hastanesi Tüp Bebek Merkezi'ne başvurduk ve ilk tüp bebek denemesinde başarıyı yakaladık. 2.800 gram ağırlığında, 48 cm. boyunda Nuden adını verdiğimiz kızımıza kavuştuk. Avrupa'da doktor doktor gezdikten sonra 12.denemede evlat sahibi olmayı başarınca "Sonunda hedefi 12'den vurduk" diyoruz.

Yıllardır maddi, manevi çok yıprandık. Çok yorgun ama çok mutluyuz. Hikayemi sizlerle paylaşmak istiyoruz:
18 sene önce Elazığ'da evlendim. Ardından eşim Belçika'ya gitti. Bu arada kist gibi bazı kadın hastalıkları problemlerim vardı. 3 yıl doktorlara gidip geldim. Sonra eşimin yanına Belçika'ya yerleştim. Burada da doktorlara gidip gelmeye başladım. Tüplerde tıkanıklık var dediler, sürekli kist oluşumu yaşıyordum... 4 kez laparoskopi yapıldı, defalarca küçük operasyonlar geçirdim. Bir kez hamile kaldım ve düşükle sonuçlandı. Tabii hamile kalabilmem bile mucizeydi. Onun üzerine 3 kez daha denedik. Ama bir türlü olmuyordu... Bütün ümidim kesilmişti. Psikolojim bozulmuştu. Kilolarım artmış ve vücut direncim de artık kalmamıştı. Gerçekten çok yorgun hissediyordum kendimi. Türkiye'deki yakınlarım, ‘Burada çok başarılı merkezler var, son bir kez burada deneyin' dediler. Önce telefon açtım. Dr. Murat Berksoy'la ve Op. Dr. Halit Fırat Erden'le konuştum. Öyle bir güven geldi ki; 'bu kez olacak' dedim ve kendimi hamile bile hissettim...Atladık geldik ve direk Alman Hastanesi Tüp Bebek Merkezi'nde soluğu aldık. Yine büyük bir ümitle, fakat telefonda büyük bir güven duyduğumuz doktorlarımızla hazırlıklara başladık. Mikroenjeksiyon yapıldı. 4 tane kaliteli embriyo elde edildi ve sadece 1 tanesi tuttu. Sonunda başarmıştık. Ama yine de çok temkinli davrandık. Bütün ekip etrafımda pervane olmuştu. Psikoloğu, aile hekimi, sekreteri, hemşiresi herkes benimle ilgileniyordu. Ama ben kendimi çok yorgun, çok stresli hissediyordum. Korkularım ve stresim yüzünden çok zor bir hamilelik geçirdim. Sonunda Nuden dünyaya geldi...'Yeni zaman, yeni başlangıç' anlamına geliyor çünkü hayatımız onunla yeniden başladı.

Bizim problemimizde; hem erkek faktörü, hem de benden kaynaklanan sorunlar vardı. Rahim zarı çok inceydi ve bebek tutunamıyordu. Bütün tedavimi doktorlarım buna göre düzenlediler ve hamile kaldım. Gebeliğimi, kadın doğum uzmanım, psikoloğum ve aile hekimim gözetiminde geçirdim. Bu nokta çok önemli çünkü bütün faktörler hem gebe kalmayı hem de gebeliğin iyi gidip bebeğin dünyaya gelmesini birlikte sağlıyor. Şekerim yükselse veya biraz stres altına girsem bebek kaybedilebilirdi. Yani, bu tedavilerde çocuğu kucağa alabilmek için gebe kaldıktan sonra da çok sağlıklı bir hamilelik geçirmek gerekiyor. Çünkü benim kilo fazlam ve şekere yatkınlığım vardı. Gebeliğim boyunca kilo kontrolü, diyabetim, psikolojim hep kontrol altında tutuldu. Gebe kaldıktan 3 ay sonra Belçika'ya dönmüştüm. Ama orada kendimi iyi hissetmediğim için hemen geri döndüm... Bütün gebeliğimi İstanbul'da ve doktorlarımın çok yakından takibi ile geçirdim ve sonunda hep birlikte başardık. Darısı bütün çocuk isteyenlerin başına...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder