5 Mart 2013 Salı

DOKTORUNUZA GÜVENİN..


DOKTORUNUZA GÜVENİN..


Aylin-Murat-Ege SİLİĞ - Ağustos 2008

Biz 8 yıllık evliyiz. Son üç yılımız çocuk sahibi olmaya çalışmakla geçti. 2007 Temmuz ayına kadar, yani Dr.Murat Berksoy ile tanışana kadar 8 aşılama, 2 tüp bebek denemesinde bulunduk. Maalesef hiçbirinden de sonuç alamadık. O ana değin herhangi bir problem olup olmadığını araştırmak için Dokuz Eylül Üniversitesi'nde histereskopi ve laparoskopi ameliyatı geçirdim ve bir polip alındı ancak bu polip küçüktü ve kısırlığa neden olmayacağı düşünüldü. 3 yıl içerisinde, bize çocuk sahibi olamamamızın nedeni olarak çok zayıf olduğum, endometriozis problemi yaşadığım söylenmişti. Ancak resmi kayıtlarda nedeni belirlenemeyen infertilite olarak geçiyordu. Dokuz Eylül Üniversitesi'ndeki doktorum tarafından kilo almadan tekrar denememem gerektiği söylendi ve ben de aynen öyle yaptım. Et tüketimini artırdım, kilolarımı aldım ve 53 kg. olarak son tüp bebek denememize hazırlandım. Bu sefer şansımızı Alman Hastanesi'nde denemeye karar verdik. Dr Halit Fırat Erden ile görüştük ve tüp bebek denememizi yaptık. Sonuç alamayınca Halit Bey kendi açılarından bir problem bulunmadığını söyledi, tekrar denemeden önce bizi Dr. Murat Berksoy'a yönlendirdi. 
Murat Bey'in ilk yaptığı değerlendirmeden sonra benim "gizli şişman" olduğumu söylemesi bizi çok şaşırttı. Yağlarımdan kurtulmam gerektiğini söyleyince "bu kara mizah olmalı dedim". Ne de olsa ben 1.68 boyunda, 53 kilo ağırlığındaydım ve bir önceki doktorum da kilo almamı istemişti. Bizden 20 civarı test yaptırmamızı istediğinde bu işin kolay olmayacağını anlamıştık. (İnsülin direnci problemim olduğunu kendisi sayesinde öğrendim. Beni şeker hastası olmaktan kurtardığı için ayrıca teşekkür ederim.) Hayvansal gıdaları kesmem de bu ilginç yaklaşıma eklenince ailemdeki hiçkimse (eşim hariç) uyguladığımız yönteme akıl erdiremedi, inanmadılar ama bu bizi hiç etkilemedi.

3.5 ay içinde beslenme programıma harfiyen uydum. Her gün 45 dk. yürüyüşümü yaptım ve bu süre sonunda sonuç değerlendirmesi yapmak için tekrar Malatya'dan İstanbul'a gittik. Sonuç olarak 6 kilo yağ verdim (47 kiloya düştüm ama sağlıklı olduğumu bilmek beni mutlu ediyordu) ve insülin direnci problemimi kontrol altına aldım. Murat Bey'e göre artık hazırdık, istediğimiz zaman deneme yapabilirdik. Biz ilk etapta normal yoldan gebe kalmayı denemek istedik, ne de olsa Halit Bey "Siz evde deneyin, hem daha ucuz olur hem de daha çok deneme şansınız olur" diyerek bizi yolculamıştı. O hafta sonu İstanbul'dan döndük ve takip eden hafta içinde hamile kaldımJ. Şimdi Ege SİLİĞ ile birlikte Murat Bey'i ziyaret etmek en keyifli anlardan biri olacak bizim için.

Bizi doğru insanla tanıştırdığı için Dr. Halit Fırat Erden'e teşekkür etmek istiyorum. Cesaretlendirici yaklaşımı (ama her zaman temkinli), destekleyici tavırları için ve tabi ki Ege'ye kavuşmamızı sağladığı için sevgili doktorumuz Murat Berksoy'a çok minnettarız. 
Sizlere tavsiyem, HALİT FIRAT ERDEN'E ve  MURAT BERKSOY'A güvenin, her dediklerini harfiyen yapın, ben yaptım . Darısı başınıza.... 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder